حذف تبصره ۳ جزء ۱۱ بند الف ماده ۴ از لایحه اهداف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس در خصوص امر حساس هویت بخشی و ثبت اسب کشور

به گزارش روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی و به نقل از موسسه تحقیقات علوم دامی کشور: از آنجائیکه که تبصره 3 جزء 11 بند الف ماده 4 لایحه اهداف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان به شرح ذیل، موجب اختلال در وظایف قانونی و حاکمیتی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص امر حساس هویت بخشی و ثبت اسب کشور، تصریح شده در قانون نظام جامع دامپروری کشور می گردید، خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع و رایزنی کمیته هویت بخشی و ثبت اسب کشور ، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و انجمن های نژادی اسب با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای محترم کمیسیون کشاورزی به بار نشست و درخواست حذف تبصره مذکور با اکثریت آراء مورد تأیید قرار گرفت.

متن تبصره پیشنهادی بدین شرح است:  صدور مدارک هویتی اسب ورزشی و پروانه باشگاه سوارکاری توسط وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد. همچنین صدور مجوز پرورش، واردات و صادرات اسب ورزشی توسط وزارت جهاد کشاورزی پس از تأیید وزارت ورزش و جوانان انجام می­‌شود.

 بدیهی است موفقیت حاضر بدون همراهی تشکلهای مردم نهاد اعم از انجمن های علمی، نژادی و صنفی اسب کشور و نیز تولیدکنندگان این حوزه و همراهی نمایندگان ملت با جامعه اسب کشور امکان پذیر نبود. امید است تجربه موفق حاضر به عنوان الگو و چراغ راهی برای موارد مشابه در آینده به کار گرفته شود.

در همین راستا بیان موفقیت پیشین موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در خصوص اخذ اسناد مالکیت که پس از سالیان متمادی، از سوی اداره ثبت شهرستان کرج صادر گردید و در اختیار موسسه قرار گرفت، ضروری بوده و شایسته تقدیر است. این موفقیت حاصل پی گیری های مستمر و طولانی مدت اداره حقوقی، حراست و مدیران ارشد در خصوص کسب اسناد مربوط به اراضی موسسه می باشد.

لذا بدین وسیله از کوشش تمامی همراهان و تلاش گران در صیانت از وظایف تخصصی و حاکمیتی وزارت جهاد کشاورزی قدردانی وسپاسگزاری  میشود.