پیش بینی افزایش ۵ درصدی تولید تخم مرغ در سال جاری

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 5 درصدی تولید تخم مرغ در سال جاری خبر داد و گفت:  مجوز صادرات تخم مرغ با توجه به تامین میزان مصرف داخلی به تولیدکنندگان و مرغداران کشور اعطا می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مرتضی رضایی در آیین افتتاح طرح توسعه یک واحد تولید مرغ تخم گذار 160 هزار قطعه ای در منطقه کهن آباد شهرستان آرادان خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از 900 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد که برای سال 98 افزایش پنج درصد تولید در این بخش در مقایسه با سال 97 پیش بینی می شود.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تثبیت قیمت مرغ و تخم مرغ که به نفع تولید کننده و مصرف کننده باشد باید تشکل و تعاونی ها در این بخش پای کار بیایند و با فرآوری، جمع آوری یا تزریق کالا در راستای جلوگیری از نوسان قیمت ها اقدام کرد.

رضایی گفت: در کنار توجه به تامین بازار داخلی باید تولیدکنندگان به فکر صادرات محصولات خود باشند و با این راهبرد می توان برای کشور ارزآوری داشت.

در این آئین غلامرضا کاتب نماینده مجلس و جمعی از مدیران استان سمنان شهرستان آرادان حضور داشتند، 11 واحد مرغداری در آرادان فعال است و این شهرستان با دست کم 15 هزار نفر جمعیت در غرب استان سمنان قرار دارد.